In primavara anului trecut, o eleva de la un liceu nemtean s-a spanzurat, invocand teama de esec. Gestul ei a fost urmat la scurt timp de alti copiii din cadrul aceluiasi liceu, doi dintre ei fiind salvati in ultima clipa.
In toamna lui 2006, un elev de 10 ani din Belcesti, Iasi, a inghitit un pumn de pastile dupa ce fusese certat de mama sa pentru rezultatele proaste de la scoala. A fost salvat in ultimul moment.
Tot in toamna lui 2006, un baiat de 15 ani din Craciunelul de Jos, judetul Alba, s-a sinucis dupa ce a participat la festivitatile de deschidere a anului scolar.
In martie 2007, un elev de 11 ani din satul sucevean Patrauti a ales sa se sinucida prin spanzurare ca urmare a unei note de patru primita la matematica. Sebastian a lasat un bilet in care si-a argumentat gestul prin cearta primita de la diriginta din cauza notei.
In mai 2007, un elev timisoarean s-a spanzurat cu un cablu de calculator lasand in urma doar un bilet prin care cerea scuze familiei pentru gestul sau.
Pe 31 mai, un tanar de 14 ani a fost gasit atarnand in parcul IOR din Bucuresti, dupa ce a primit o nota foarte mica la teza cu subiect unic. Printr-un sms trimis mamei sale, copilul spunea ca nu vrea sa ajunga rusinea familiei din cauza rezultatelor la invatatura.
Notele nu sunt totul
Psihologul Cristiana Alexandra Levitchi considera ca principala problema care trebuie rezolvata este responsabilizarea parintilor, dar mai ales a dascalilor.
”Parintii preseaza permanent copilul pentru ca acesta sa ia note mari. Sistemul de invatamant in sine e aberant. Elevii sunt obligati sa ia note mari la toate materiile in conditiile in care oamenii sunt diferiti si au difeite tipuri de inteligenta. E absolut esential ca cei mici sa fie stimulati in functie de abilitatile personale”, a declarat pentru HotNews.r