Ce păţeşti atunci când, după ce ai promovat agresiv un produs, te trezeşti că stocurile s-au epuizat în toiul campaniei? Tocmai ai trimis clienţii fideli ai mărcii în braţele competiţiei. Astfel de situaţii încep să fie întâlnite şi în România. Succes, succes... dar cu măsură! Producătorul german de cosmetice Beiersdorf, mai exact, echipa care este responsabilă de brandul Nivea, a învăţat, pe propria piele, ce înseamnă să ai probleme din cauza vânzărilor
Ce păţeşti atunci când, după ce ai promovat agresiv un produs, te trezeşti că stocurile s-au epuizat în toiul campaniei? Tocmai ai trimis clienţii fideli ai mărcii în braţele competiţiei. Astfel de situaţii încep să fie întâlnite şi în România.
Succes, succes... dar cu măsură! Producătorul german de cosmetice Beiersdorf, mai exact, echipa care este responsabilă de brandul Nivea, a învăţat, pe propria piele, ce înseamnă să ai probleme din cauza vânzărilor prea mari faţă de nivelul previzionat pentru luna mai a acestui an. După ce au promovat intens un nou produs de sezon, loţiunea de corp cu efect autobronzant, clienţii au reacţionat peste aşteptări şi produsul s-a vândut mai ceva ca pâinea caldă. De fapt, a dispărut atât de repede din rafturile magazinelor şi farmaciilor în care a fost distribuit, încât compania s-a trezit în situaţia de a nu reuşi să-şi actualizeze stocul pe măsura cererii. Aşa că produsul nu a fost de găsit timp de aproape două săptămâni.
„Produsul a fost pe piaţă în lunile martie şi aprilie, iar ruptura s-a produs în mai, odată cu venirea sezonului de vară, când a înregistrat un succes mai mare decât ne aşteptam“, explică Dan Zloteanu, directorul de marketing al Beiersdorf România. El spune că lipsa produsului s-a simţit mai mult pentru că marca are o cotă de piaţă foarte mare, peste 65% din totalul