O campanie publicitara dedicata Toyotei Prius, masina “prietena a mediului inconjurator”, pe care o plimba Leonardo DiCaprio si magnatul media James Murdoch, a fost interzisa in Marea Britanie, pe motiv ca exagereaza grosolan binefacerile aduse ecosistemului. Campania, realizata pe bani grei de agentia Saatchi & Saatchi Japan, sustine ca Prius emite cu o tona mai putin CO2/an decat o masina similara, echipata cu motor diesel. Advertising Standards Authority - ASA (c
O campanie publicitara dedicata Toyotei Prius, masina “prietena a mediului inconjurator”, pe care o plimba Leonardo DiCaprio si magnatul media James Murdoch, a fost interzisa in Marea Britanie, pe motiv ca exagereaza grosolan binefacerile aduse ecosistemului.
Campania, realizata pe bani grei de agentia Saatchi & Saatchi Japan, sustine ca Prius emite cu o tona mai putin CO2/an decat o masina similara, echipata cu motor diesel.
Advertising Standards Authority - ASA (cainele de paza al advertising-ului in Albion) sustine ca o astfel de afirmatie este complet exagerata si ireala.
Toyota a pus la dispozitia ASA mai multe studii cu grafice ce infatiseaza nivelul de emisii produse de Prius. Mai mult, niponii se apara, apeland la un artificiu lingvistic. Astfel, in spot apare fraza “cu pana la o tona mai putin CO2”, ceea ce nu inseamna neaparat ca Prius emite o tona mai putin CO2 de fiecare data, dar are teoretic aceasta capacitate.
Spotul publicitar a fost retras pana ce Toyota va corecta mesajul si nu va mai lasa loc de ambiguitati si exagerari.
Sursa: The Guardian 6 Iunie 2007