VW Touareg (Foto: Gandul)
Un model nou de masina isi cucereste clientela, in general, inainte ca acesta sa fie lansat, fie din prezentarile de presa, fie prin testele producatorilor, menite sa afle gusturile si reactiile consumatorului la noile produse.
De obicei, in momentul lansarii unei masini noi, producatorii stiu exact cui se adreseaza si pe cine „se bazeaza”. Desigur, nu mereu socotelile de acasa se potrivesc cu cele din targ, dar, in cele mai multe cazuri, clientii, in special aceia care sunt fideli unui brand, raman „victime sigure”.
O a doua categorie de clienti - nehotaratii - asteapta mai intai sa vada, sa testeze si sa simta produsul, dupa care isi exprima optiunea. Este categoria mai inteleapta, care cumpara masina, de obicei, pentru o perioada mai lunga si, in general, mai mult din considerente practice.
Valeriu Tones, responsabil PR Autoitalia, spune ca “reactia consumatorului roman in privinta lansarilor de masini noi este rapida. Declicul se resimte chiar din timpul campaniei de lansare si este puternic influentat de notorietatea pe care noul model si-a castigat-o in timpul scurs de la lansarea internationala.
Clientul roman asteapta, in general, cu mare nerabdare aparitia pe piata a unui nou model si isi creeaza un anumit orizont de asteptare, care explica, de altfel, si viteza sa de reactie”. Sa vedem care dintre masinile lansate in acest an au convins deja publicul roman:
Cu 483 unitati vandute de la lansarea faceliftului, in februarie, VW Touareg este cea mai vanduta masina, in primul semestru, din ograda Porsche Romania. Fara sa mai surprinda neaparat, aceasta masina cucereste tot mai multi fani ai clasei SUV. Recentul facelift i-a adus lui Touareg un plus de personalitate, care, iata, se reflecta si in vanzari.
Cu 37 unitati vandute, nici Cayenne (lansare facelift februarie