Inginerul CFR Ioan Geanău a fost martor la furtul organizat de ruşi in Romănia in ultimii ani ai celui de-al doilea război mondial, dar şi in primele decenii ale instaurării comunismului. S-a ocupat de siguranţa trenului cu care Maiestatea Sa s-a apropiat de linia frontului.
Obligat să lucreze pentru nazişti, Ioan Geanău (103 ani) l-a văzut de aproape pe Hitler, s-a aflat lăngă Antonescu şi a dialogat cu Regele şi Regina. Bolnavă, Regina Maria a făcut ultimul drum spre Bucureşti cu un tren special, de a cărui securitate tehnică s-a ocupat tot inginerul Geanău. Â
OGLINDA. Memoria sa, o vitrină veche inecată in parfum de inceput de secol. Rafturi poleite ce etalează dezordonat frănturi de istorie. Evenimente cruciale au asistat. Mărturii insemnate, ca nişte nestemate, pe care s-a aşezat incet praful inevitabil al timpului. Secvenţe disparate se intrepătrund şi creează un formidabil efect de reflecţie. Ca la un semnal, in oglinda ciobită a memoriei se derulează incet imagini diferite. Membrii Casei Regale, in impunătoare ţinute domneşti, călătoresc către linia frontului, chipul candid al Elenei Lupescu zămbeşte din spatele unui buchet de trandafiri, bolşevici rupţi de băutură, Hitler, legionari, Zelea Codreanu. Chipuri suave, priviri dezumanizate, suferinţă şi bucurie, tristeţe şi răutate.
RUŞII FURĂ TOT. A schimbat ochi dulci cu Elena Lupescu, a fost prieten cu Celibidache, cu Ionel şi Păstorel Teodoreanu. A stat de vorbă cu George Topărceanu, dar şi cu importante personalităţi politice. Insă cea mai importantă misiune a sa a fost in timpul celui de-al doilea război mondial, cănd a stat căţiva ani in Germania şi a lucrat, apoi s-a intors in ţară şi a asistat la jaful organizat de sovietici, atăt din Romănia, căt şi din patria naţional-socialismului. "Ruşii cărau cam tot ce se putea lua, de la mobilă pănă la sticle cu vin, tablouri şi