Din toamna, o noua confruntare directa se anunta la varful clasamentului pietei bancare, intre ocupantele locurilor trei si patru: Raiffeisen Bank si nou infiintata UniCredit Tiriac Bank. Conform datelor de la sfarsitul primului trimestru, UniCredit Tiriac era in urma ocupantei locului trei cu 1,1 miliarde de euro.
Confruntarea nu va avea loc insa doar la nivelul pietei romanesti, ci in intreaga regiune, unde ambele banci sunt prezente, iar grupul UniCredit poate deveni un concurent si mai periculos in urma fuziunii cu HVB/Bank Austria.
La nivel de eficienta, UniCredit Tiriac mosteneste o performanta amenintatoare pentru concurenta, cu active de 1,37 milioane de euro pe angajat, fata de circa 981.000 de euro in cazul Raiffeisen, conform datelor raportate bancii-mama pe trimestrul I.
In Romania, ambele banci au in jurul lor companii specializate pe segmente ale pietei financiare, astfel ca lupta se va duce si la nivel de grupuri. In timp ce Raiffeisen poate exploata la maximum forta numelui, care se regaseste in denumirea fiecarei companii membre a grupului, la UniCredit promovarea prin brand poate fi limitata din cauza ca multe firme din grup isi pastreaza vechile denumiri, legatura cu grupul UniCredit nefiind direct vizibila.
Duelul dintre cele doua grupuri razbate si in presa internationala, asa cum s-a intamplat recent in doua interviuri pe care Herbert Stepic, CEO al Raiffeisen International, si Erich Hampel, CEO al Bank Austria Creditanstalt si seful diviziei Europa Centrala si de Est din grupul UniCredit, le-au acordat revistei Euromoney.
Stepic afirma ca nu se teme de UniCredit, invocand printre argumente tocmai avantajul dat de notorietatea marcii Raiffeisen in regiune, in contrast cu efectul deselor schimbari de nume in cadrul actualului grup UniCredit. "Intai a fost Creditanstalt, apoi s-au schimbat in Bank Austria. Nimeni nu s