Pe 26 mai s-au incheiat manifestarile lui Sampling Bucharest. Presa din Romania a celebrat intre timp manifestarea drept o „invazie“ a artistilor romani la Viena, cu „aproximativ 183 de spectacole“ si „circa 370 de artisti“ (NewsIn din 26 aprilie). Daca surprinzatoarele cifre au corespuns intr-adevar realitatii, n-am verificat, chiar daca pentru oricine cunoaste Viena este practic imposibil ca „in fiecare zi artistii romani ssa sustinat aproximativ 80-90 de spectacole, 30-40 dintre acestea desfasurindu-se in acelasi timp“, asa cum ameninta, inainte de „invazie“, organizatorul acesteia, Calin Mocanu, in acelasi NewsIn. Ce-i drept, un astfel de festival-maraton (intre 5 si 26 mai) a fost o noutate absoluta in ce priveste prezenta culturii romanesti in si pentru Austria, unde prezentari culturale similare ale unor capitale (cum ar fi Sofia anul trecut) nu au durat mai mult de o saptamina. Se pare insa ca ceea ce a impresionat presa romaneasca a fost tocmai abuzul de mijloace (si, implicit, generozitatea sponsorilor), dovada titlul unui alt articol (NewsIn, 8 mai): „Teatrul Bulandra a transportat 45 de persoane la Viena pentru a juca Elizaveta Bam“.
Avind in vedere amploarea evenimentului in ansamblu si numarul totusi relativ restrins al asa-numitului Stammpublikum, deci al publicului care frecventeaza regulat manifestarile legate de Romania, ar fi fost de dorit o anuntare in prealabil a programului manifestarilor. Or, afisele la Sampling Bucharest au aparut practic cu o saptamina inainte de deschidere, fara sa indice macar o pagina web unde sa poata fi consultat programul. (Vezi si corespondenta tot de la Viena a Irinei Wolf din Romania libera din 7 mai despre „bilbiielile“ organizatorice de inceput.)
in acest caz nu poate sa surprinda nemultumirea compozitoarei spectacolului Elizaveta Bam ca in prima seara s-a jucat – pentru a ramine la eufemisme – „