Promovarea programului Sibiu CCE 2007 costa Ministerul Culturii aproximativ un milion de euro
Cea mai scumpa campanie publicitara locala pentru prezentarea si promovarea unui brand distinct este cea derulata din octombrie 2006 in jurul Programului Sibiu Capitala culturala europeana- Sibiu CCE 2007. Numai in perioada de varf a Festivalului International de Teatru de la Sibiu-FITS, estimarile, deocamdata neoficiale, arata ca cei peste 800.000 de turisti care au urmarit piesele din festival au cheltuit circa 2 milioane de euro pentru produse si servicii adiacente. Un rulaj frumos pentru un oras de provincie pe care turistii occidentali, si chiar japonezii, abia incep sa-l descopere.
Pentru productia spotului si spatiului publicitar in mass-media europene, Ministerul Culturii si Cultelor a alocat in 2006 un buget de 3,22 milioane de lei (32,2 miliarde de lei vechi), unul dintre cele mai mari alocate unui program public, pana in prezent. Centrata in jurul spotului "Fabrikultura", creat de agentia de publicitate GAV/Scholtz&Friends Bucuresti, campania de promovare a programului Sibiu CCE 2007 s-a desfasurat intens pe durata a patru luni (octombrie 2006-februarie 2007) cu un public tinta de 50.000.000 de europeni si continua, gestionata la nivel international de agentia bucuresteana si, local, de Asociatia Sibiu CCE 2007. Departe de a fi contabilizate final, rezultatele financiare se anunta foarte bune in 2007, pentru toti cei care asteapta profit de pe urma derularii Programului Sibiu CCE 2007.
Estimari
Oficialii Primariei sustin ca este inca devreme pentru intocmirea unor statistici referitoare la numarul turistilor care au ajuns la Sibiu. "Statisticile de cazare disponibile acum sunt irelevante pentru ca noi luam in calcul si turistii care vin la Sibiu doar pentru o singura zi, fara cazare, dar si pe cei cazati in alte locatii din judet. Pana la fina