Portul Giurgiu devine singurul hub (n.r. - nod important de legatura pe mai multe rute) la Dunare de la Constanta pana la Budapesta pentru comertul containerizat fluvial de marfuri, odata cu lansarea oficiala, de ieri, a companiei Mainrom Line, care efectueaza transport pe barje de la Constanta la Giurgiu si mai departe, pana in Austria. Investitia initiala in terminalul de containere din Zona Libera Giurgiu este de 10 milioane euro, iar locatia a fost aleasa "datorita pozitiei sale strategice, facilitatilor fiscale oferite si datorita apropierii de Bucuresti, principalul destinatar si expeditor al marfurilor care vin din/sau in Constanta", a declarat Orith Rishpi Lavi, CEO Mainrom Line. Potrivit acesteia, ceea ce s-a realizat in Zona Libera a fost in parte investitie greenfield, dar s-au preluat unele facilitati deja existente.
In urmatorii ani, investitiile Mainrom Line pe piata romaneasca vor continua, impulsionate si de cresterea continua a transportului de marfuri pe segmentul romanesc al Dunarii, asteptat sa atinga 100 de milioane de tone in 2015, de la 54 de milioane tone in anul 2000 (n.r. - cifrele iau in calcul traficul pe Canalul Dunare - Marea Neagra).
"In ceea ce priveste capacitatea de transport a companiei noastre, aceasta va atinge pana la finele acestui an 6.000 TEU (unitate de masura standard pentru containere), iar pentru 2008 estimam o crestere de pana la 15.000 TEU.
In prezent, sunt utilizate doua barje, flota urmand sa fie marita luna aceasta prin achizitionarea a inca trei barje, echipamentul suplimentar fiind de asemenea adaugat pe masura ce flota se va dezvolta", a precizat Lavi. In prezent, compania este singurul operator din Romania care realizeaza un transport regulat de containere, desi exista si alte companii care fac ocazional transporturi, ne-a spus Dan Nitulescu, directorul general al Zonei Libere Giurgiu. Mainrom