Festivalul Timisoara muzicala a avut, la cea de a XXXII-a editie, o aura aparte, marcind deopotriva 60 de ani de existenta a Operei, debutind chiar in 27 aprilie (data inaugurarii teatrului liric) cu Aida de Verdi care, din acel 1947, a devenit un titlu-simbol. Dupa lansarea monografiei Opera da capo… – pe care am avut privilegiul sa o semnez –, un public extrem de numeros, dar si artisti care, de-a lungul anilor, au conferit stralucire spectacolelor timisorene, au aplaudat cuvintele calde si emotiona(n)te rostite de directorul Operei, Corneliu Murgu, si de Ioan Holender, directorul Staatsoper, apoi reprezentatia in care au evoluat nume de marca precum Carmen Gurban (de la Cluj) si Kamen Chanev (din Bulgaria), Lucia Papa, Camil Mara, Alexandru Moisiuc, Octavian Vlaicu.
Artistii au evoluat sub bagheta dirijorului italian David Crescenzi care, doar citeva zile mai tirziu, a revenit la pupitru pentru premiera pucciniana Boema, in regia si scenografia lui Mario de Carlo (invitat, de asemenea, din Peninsula), cintind Giancarlo Monsalve, tenor chilian sosit insa, ca si baritonul Domenico Balzani, din „tara muzicii“, dar si Celia Costea (soprana stabilita la Atena), alaturi de solistii „casei“, Cristian Rudic, din nou Octavian Vlaicu, Marius Iuliu Mare. Soprana Narcisa Brumar a debutat cu mult succes in Musetta, realizind apoi, in urmatorul spectacol, o performanta foarte rar intilnita, prin abordarea rolului Mimi, parteneri fiindu-i charismaticul chilian cu glas liric, Dan Pataca sau Crina Vezentan (debutind in Musetta) si ceilalti solisti mentionati.
indragita opera Carmen de Bizet a fost condusa de francezul Jerome Pillement, soprana Simina Ivan (de la Staatsoper Viena), interpretind, pentru prima oara „acasa“, rolul Micaela, tenorul clujean Marius Budoiu fiind Don Jose, in compania multor solisti din reprezentatiile anterioare, in roluri la fel de bi