Pentru a lua nota 5 la varianta 34, la geografie, candidaţii trebuie să fi fost atenţi în clasă, iar dacă vor 10 trebuie să aibă cunoştinţe solide de geografie. Ultimele subiecte fac apel la puterea de concentrare şi la capacitatea de sinteză a copiilor. Eugen Puiu, profesor la Şcoala 133 din Bucureşti, îi ajută pe candidaţi să obţină nota 10 la examen.
Primele două subiecte nu ridică mari probleme candidatului. Dacă a fost atent la toate orele de geografie, nu va întâmpina dificultăţi. Printre cerinţele la care trebuie să spună că industria cherestelei foloseşte lemnul ca materie primă, ei au şi o capcană, la punctul 4, unde răspunsul corect este Lacul Razim. Candidaţii trebuie să se concentreze, altfel riscă să piardă câte 40 de sutimi pentru fiecare greşeală!
Subiectul 3 este făcut în favoarea copilului, pentru că el are posibilitatea să caracterizeze, la alegere, Câmpia Română sau Depresiunea Colinară a Transilvaniei. Candidaţii trebuie să se concentreze pe o unitate de relief, să respecte cerinţele, nu să facă un amalgam. Cel mai bine e să facă un eseu în care să trateze fiecare cerinţă într-un paragraf separat. În nici un caz să nu scrie răspunsurile cu liniuţă de la capăt pentru că profesorii evaluatori pot crede că subiectul a fost tratat superficial.
De la subiectul al IV-lea, cerinţele sunt mai complicate, pentru că elevii trebuie să se concentreze pe un singur element de relief şi, în nici un caz, să nu scrie altceva decât li se cere, pentru că pierd timp şi nici nu vor fi notaţi. Ei trebuie să reţină că au de făcut o comparaţie între relieful Munţilor Apuseni şi cel al Grupei Făgăraş.
Subiectul al V-lea se adresează deja elevilor foarte bine pregătiţi, iar la ultimul subiect candidaţii trebuie să recunoască unităţile de relief, având suport cartografic. Dacă nu au învăţat geografia cu harta în faţă şi nu au parcurs materia