Cele doua tranzactii din internet (ejobs si Neogen) cu o valoare de peste 10 mil. euro au declansat un val de comentarii in randul jucatorilor din piata, opinia generala ce se contureaza fiind aceea ca efectele vor fi unele pozitive.
Implicat direct in aceste miscari, Calin Fusu, seful Neogen, afirma ca tranzactiile vor stimula aparitia unor noi start-upuri. "Tranzactiile vor avea ca efect stimularea inovatiei pe internetul romanesc: foarte multi tineri vor incepe companii sperand sa atinga succesul Neogen".
Radu Apostolescu, unul dintre fondatorii magazinului online emag.ro, care a vandut in 2005 site-ul de recrutare online myjob.ro, crede ca unul dintre efecte va fi stimularea investitiilor in aceasta arie.
"Efectul este de confirmare a valorii de piata a companiilor din online la un prag la care multi nu se asteptau. Normal, interesul multor investitori va fi starnit, chiar daca pana acum nici nu luau in calcul serviciile online", a declarat Apostolescu pentru ZF. "Sunt convins ca Tiger a analizat foarte bine companiile si ca nu a platit un cent peste valoarea de piata. Cred ca in calcul au intrat atat portofoliile de clienti si utilizatori cat si faptul ca, practic, Tiger a intrat ca actionar in peste 90% din recrutarea online din Romania", a adaugat el.
In ce priveste decizia sa de a vinde MyJob.ro, Apostolescu spune ca nu regreta tranzactia cu Netbridge.
"MyJob.ro a fost 'copilul meu de suflet', primul site pe care l-am ridicat de la zero. Nu regret vanzarea pentru ca decizia a fost una strategica de concentrare pe businessul eMAG.ro si se pare ca s-a dovedit corecta".
Eugen Schwab-Chesaru, Partner & Managing Director la compania de consultanta Pierre Audoin Consultants (PAC) crede ca interesul pentru companiile online este justificat. "Serviciile web, portalurile si tot ce tine de vizibilitate online este inca la inceput