In aceasta luna, Biroul Roman de Audit al Tirajelor (BRAT), prin Departamentul sau de Internet, si compania germana Spring GmbH, castigatoarea selectiei de oferte pentru alegerea furnizorului solutiei tehnice, vor testa sistemul de masurare a traficului pe net.
In iulie va fi demarat procesul de contorizare a traficului pe cele 150 de site-uri inscrise in Studiul de Audienta si Trafic Internet (SATI), in luna august se va masura audienta, proces in cadrul caruia se vor face si cercetari cu privire la profilul utilizatorilor fiecarui site inscris in studiu.
"De saptamana viitoare, toate site-urile care au ales sa fie beneficiare ale Studiului de Audienta si Trafic Internet si au semnat deja contractul cu BRAT, in acest sens, vor primi tag-ul de masurare. Procesul de implementare a acestui tag in cele mai mult de 150 de site-uri inscrise in studiu in prezent va dura aproximativ o luna, poate mai putin. Imediat ce acest proces va fi finalizat, va incepe masurarea oficiala a traficului", a declarat Arina Ureche, director general al BRAT.
Studiul realizat de BRAT are, spre deosebire de cel oferit de NetBridge, prin Trafic.ro, cateva particularitati, una dintre acestea fiind caracterul confidential al unei parti a datelor obtinute dupa masuratori. Confidentialitatea datelor pare sa ii atraga pe marii jucatori de pe piata online din Romania. Bogdan Gheorghe, unul dintre fondatorii Softpedia.com, a decis sa isi retraga site-ul din Trafic.ro.
"Intr-o industrie online dezvoltata, cum e cazul in SUA, statisticile site-urilor nu sunt publice", spune cofondatorul celui mai vizitat site din Romania, adaugand ca aceste date "sunt esentiale pentru dezvoltare si intrecerea concurentei" si este, deci, recomandabil ca ele sa nu fie facute publice in totalitate. Pornind de la decizia Softpedia de a renunta la auditarea Trafic.ro, se poate presupune o concurent