Giancarlo Di Risio, CEO-ul casei italiene de moda Gianni Versace, incearca sa introduca o schimbare de orientare in cadrul Versace, de la articole vestimentare catre accesorii, decoratiuni interioare si alte produse de lifestyle care vor reprezenta noi su
Noua abordare incepe sa dea roade. Versace a revenit pe plus anul trecut, inregistrand un profit in valoare de 19,1 milioane de euro dupa ani intregi de pierderi. In plus, compania a reusit sa plateasca datorii de milioane de euro. In spatele cresterii s-au aflat vanzarile tot mai mari de pe profitabilul segment al accesoriilor asupra caruia Di Risio si-a indreptat atentia, scrie The Wall Street Journal.
Schimbarile facute de Di Risio au inceput sa aiba consecinte chiar asupra identitatii companiei. Donatella Versace a inceput sa "imblanzeasca" modelele flamboiante prin care aceasta si casa de moda se distingeau de restul.
Schimbarile de cultura din cadrul Versace scot in evidenta modul in care industria din ce in ce mai competitiva a modei ii obliga chiar si pe cei mai autonomi jucatori sa imbratiseze o cultura corporatista.
Multe marci, printre care si marcile mai mici ale LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton, cum ar fi Celine si Marc Jacobs, si-au ajustat creatiile in asa fel incat acestea sa atraga o gama mai larga de consumatori. Designerii, care aveau candva cel mai important cuvant de spus, cedeaza acum autoritatea directorilor care invart cifrele.
"La inceput, a fost un soc pentru mine. Cand ii spui unei persoane obisnuite sa decida totul sa faca un pas inapoi, nu e usor. Dar acest lucru a fost necesar", a declarat Donatella Versace.
A schimba caracteristicile unei marci nu este o actiune lipsita de riscuri. Daca sunt impinse prea departe, transformarile risca sa-i indeparteze pe clientii fideli, spune Robert Burke, director al companiei de consultanta in domeniul