Autoritatile spera sa mai amortizeze impactul taxei de prima inmatriculare prin afirmatii precum "analizam posibilitatea eliminarii taxei pentru emisii de poluanti in atmosfera", cum arata declaratiile presedintelui Administratiei Fondului de Mediu, Mihai Toti. Pe langa faptul ca aceasta masura n-ar compensa in niciun fel vizibil efectele noii taxe auto, varianta cu reducere a darii pentru emisii nici macar nu a plecat din initiativa oficialitatilor autohtone. Astfel, Agentia Europeana de Mediu a fost de acord cu taxa auto, dar recomanda ca valoarea acesteia sa fie stabilita in functie de tipul masinii si sa fie corelata cu reduceri la alte taxe de mediu, a declarat directorul AEM, Jacqueline McGlade. In consecinta, din ce taxe sa reduca Guvernul - evident, din cea mai nesemnificativa. "Reducerea taxei de mediu este o masura care nu compenseaza in niciun fel pe cea de prima inmatriculare. De pilda, in cazul unui Logan, cu un consum mediu, taxa mentionata ar reprezenta undeva la 1,2 lei", a spus Augustin Hagiu, presedintele Federatiei Operatorilor Romani de Transport.
Korodi: Se evita dubla taxare
Mihai Toti a afirmat ca "grupul interministerial in care se decide eliminarea acestei taxe este de acord ca nu pot exista in acelasi timp si taxa pentru emisii de poluanti in atmosfera pentru emisii mobile, si taxa de prima inmatriculare", a precizat Toti. Ministrul Mediului, Attila Korodi, declara la inceputul lunii mai ca taxa pentru emisiile de poluanti in atmosfera provenite de la masini, platita de operatorii economici la Administratia Fondului pentru Mediu, va fi eliminata, deoarece, prin corelare cu taxa auto, s-ar ajunge la o dubla taxare. Potrivit acestuia, proiectul de lege privind organizarea Fondului pentru Mediu se afla in circuitul ministerial de avizare.
Conform Ordonantei de Urgenta 196/2005 privind Fondul pentru Mediu, aprobat