Inaugurarea oficiala a Festivalul International de Teatru de la Sibiu, editia a XIV-a, sub emblema Capitalei Culturale Europene, a avut loc pe data de 24 mai, figurand un model al deschiderii si comunicarii. Pentru ca, pornind de la motto-ul adoptat - NEXT -, publicul are prilejul sa intalneasca cele mai insolite oferte. Spectacole prezentate in zeci de locatii, sali clasice, spatii neconventionale, vechi monumente arhitectonice ori strazi ale batranului burg sunt repere intr-o aventura cu participanti de peste mari si tari, caracterizata prin perenitatea creatiei. Un festival al artelor de fapt, cum l-a re-definit directorul Constantin Chiriac la conferinta de presa de la UNITER, deopotriva act si reflexie estetica, asimiland sensurile traditiei si impactul contemporan. Proiectele sunt concepute pe aceste coordonate. De la deja consacrate - workshopuri, Cetatea, Tinerii marginalizati si artele spectacolului, Fits&Centrul National de cultura al rromilor ori Bursa de spectacole -, la experimente putin familiare publicului autohton, prins in morisca evenimentelor ce se succed ametitor in zile/nopti lumina; incat nu va fi fost usor sa alegi intre Molloy al teatrului Gare St. Lazare Players, de pilda, si Nasul dupa Gogol pus in scena de Alexandru Dabija la Nationalul sibian, reprezentate la aceeasi ora. Iar exemplele pot continua, dat fiind cele peste 350 de spectacole si concerte repertoriate pe parcursul festivalului. Cum deloc lesne sa asisti la multe din lansarile de carte ori vernisaje - pictura, fotografie, expozitia de caricaturi de Stefan Popa Popas -, cand exact in acelasi timp are loc, altundeva, o manifestare de egal interes. Desigur, orasul devine astfel mai animat decat oricand. Din ciclul Regizori romani si straini invitati, alte nume de rezonanta: regizorul Silviu Purcarete cu Asteptandu-l pe Godot, Radu-Alexandru Nica - Vremea dragostei, vremea mortii, To