Pasaportul de partid, de culoare potrivita, poate asigura unei firme private desfasurarea activitatii pe un teren al statului la sume modice. Conditia de baza este insa aceea ca in afacere sa fie implicati demnitari locali sau persoane care sa aiba acces la cercuri politice inalte. Este si cazul societatii "Hercules" SA, cel mai mare operator portuar din Braila, firma condusa de PNL-istul Sorin Costin, dar in care este implicat, asa cum se stie, si presedintele Consiliului Judetean, PSD-istul Gheorghe Bunea Stancu. Firma, care ocupa strategic inca de la infiintare, in 1991, o suprafata importanta de teren din Portul Braila, si care ani de zile nu a platit nici un leu ca drept de folosinta, de curind si-a rezolvat in sfirsit problema, achitind insa doar o suma modica. Practic, comparativ cu pretentiile de aproape 10 miliarde de lei vechi pentru care administratorul portului a luptat chiar si in justitie, operatorul a scapat doar cu plata a circa 3 miliarde de lei vechi. Pentru asta a fost nevoie insa de desfiintarea institutiei care administra bunul statului si infiintarea alteia noi, toate acestea sub privirea ingaduitoare a municipalitatii. Ba, mai mult, in momentele critice, o mina de ajutor a venit chiar din partea primarului Constantin Cibu.
Marul discordiei: cuantumul chiriei datorata de catre "Hercules"
In anul 2000, Portul Braila a fost dat spre administrare autoritatii locale care, pentru gestionarea acestuia, a infiintat o directie in subordinea primarului: Directia de Administrare a Portului (DAP) Braila. Institutia a functionat timp de 5 ani si a fost desfiintata de CLM Braila la finele anului 2005, in contextul in care Guvernul a emis HG nr. 758/2005 prin care a luat din administrarea locala portul si l-a concesionat, prin atribuire directa, Companiei Nationale Administratia Porturilor Dunarii Maritime (APDM)