Amploarea din ultimul timp a Internetului va conduce in urmatorii 5 ani la impunerea stirilor online, care vor depasi audienta celor TV. Potrivit unui studiu realizat online de Harris Interactive, Internetul va deveni cea mai semnificativa sursa de stiri si de informatii, depasind astfel televiziunea care, pentru aproximativ 35% din cetatenii vest-europeni, reprezinta, la momentul actual, principala sursa de informare. Stirile online vor deveni o amenintare si pentru presa scrisa, dar intr-o masura mai diminuata, deoarece ziarele pot ocupa o pozitie dominanta pe piata informationala, daca reusesc sa-si extinda brandurile online, oferind publicului, printre serviciile lor, si stiri online.
Extinderea brandurilor online ale ziarelor constituie o oportunitate
Desi online-ul ameninta atat televiziunea, cat si presa scrisa, studiul Harris arata ca ziarele vor ramane o sursa esentiala de informare daca vor lua in calcul sa integreze, ca parte a serviciilor oferite publicului, furnizarea de stiri online. "In ciuda aparentei scaderi a tirajului ziarelor, editorii de presa scrisa ar trebui sa vada in extinderea brandurilor lor online o provocare si o oportunitate", a spus Douglas S. Griffen, unul dintre consultantii Innovation and Harris International. Prin urmare, cu toate ca emisiunile de stiri ale televiziunilor reprezinta principala sursa de informatie in toate regiunile unde a fost desfasurat sondajul, raspunsurile celor chestionati demonstraza ca pentru urmatorii cinci ani va avea loc o crestere rapida a numarului de informatii online, care va afecta intr-o masura mai mare piata TV si mai putin piata ziarelor tiparite. In plus, ziarele isi pot imbunatati in mod semnificativ produsul tiparit daca dau dovada, in primul rand, de o mai mare obiectivitate, daca ofera publicului mai multe reportaje si analize detaliate si mai multa informatie relevan