Tot mai mulţi împătimiţi ai cumpărăturilor aleg să facă shopping on line, pentru că această metodă prezintă mai multe avantaje: este convenabilă şi se economisesc bani, timp şi energie.
De ce ar alege cineva să cumpere ceea ce îşi doreşte de pe internet? Este o întrebare destul de pertinentă, care are un răspuns uşor de ghicit: este mai comod. Cumpărând on line, economisiţi în primul rând timp, dar aveţi şi şanse foarte mari să vă mai cruţaţi din buget. În plus, staţi acasă, confortabil, fără să fie nevoie să plătiţi taxiuri sau bilete la transportul în comun, nu aveţi de-a face cu vânzătoare care stau plictisite şi evitaţi aglomeraţia din magazine, având în acelaşi timp posibilitatea de a compara preţuri doar cu un click.
Shopping-ul on line nu este doar convenabil, ci este şi benefic pentru luarea celor mai bune decizii. În faţa calculatorului aveţi acces la mai multe opţiuni şi puteţi fi mai bine informaţi. Gândiţi-vă că nu numai „vânătorii de chilipiruri“ sunt adepţii cumpărăturilor pe internet, ci pentru mulţi shopping-ul on line a devenit un stil de viaţă. Din ce în ce mai multe persoane, chiar şi din rândul celor care sunt pasionate de shopping, consideră că a merge la cumpărături “reale” este o pierdere de timp. Prin urmare, fac tot ce se poate pentru a economisi timp, energie şi bani.
Cine cumpără on line?
Care ar fi trăsăturile caracteristice ale cumpărătorului on line? Un studiu efectuat de o echipă de cercetători din Germania şi publicat recent în revista Journal of Business Research a încercat să răspundă la această întrebare. Folosind date statistice şi încercând să estimeze numărul cumpărăturilor virtuale înregistrate anual, membrii echipei de cercetători, conduşi de Michael Bosnjak, au reuşit să creeze un model. Ei au analizat două dintre elementele caracteristice în procesul de cumpărare on line: implicarea raţiun