Protectie. Consumatorii vor beneficia, in curand, de prevederile unei legi care-i va proteja de practicile inselatoare si agresive ale comerciantilor
Mark Robert
Promovarea unui produs care seamana cu marfa unui alt fabricant, cu intentia de a induce in eroare consumatorul, este considerata practica inselatoare si va fi dur sanctionata. Potrivit unui proiect de lege aprobat de Guvern, crearea falsei impresii ca un consumator va castiga, in anumite conditii, un produs, va atrage amenzi usturatoare pentru comerciantii in cauza.
Reclame inselatoare
Vor fi considerate practici inselatoare:
- afirmatiile ca un produs poate facilita castiguri la jocurile de noroc;
- falsa afirmatie ca un produs poate vindeca boli, disfunctii sau malformatii;
- transmiterea de informatii inexacte cu privire la conditiile oferite de piata sau la posibilitatea achizitionarii produsului cu intentia de a determina consumatorul sa cumpere marfa in conditii mai putin favorabile decat cele normale ale pietei;
- anuntul de organizare a unui concurs cu premii sau ca se va oferi un premiu la cumpararea unui produs, fara insa a acorda premiul promis sau un echivalent rezonabil;
- anuntul fals al unui comerciant ca isi inceteaza activitatea sau se stabileste in alta parte.
Amenzile pentru comerciantii care isi insala clientii vor ajunge la 30.000 de lei
Practici agresive
Printre metodele considerate agresive se regasesc:
- actiunile prin care se creeaza consumatorului impresia ca nu poate parasi sediul comerciantului pana nu este intocmit un contract;
- includerea intr-o reclama a unui indemn direct adresat copiilor sa cumpere produsele promovate sau sa-si convinga parintii sau alti adulti sa cumpere produsele promovate;
- informarea explicita a consumatorului ca daca nu va cumpara produsul sau serviciul, co