Dincolo de reflectoarele sub care strălucesc deopotrivă creaţii ale marilor case de modă şi top-modele faimoase se află o lume cu secrete bine păzite. Unul dintre ele este munca ilegală şi
Dincolo de reflectoarele sub care strălucesc deopotrivă creaţii ale marilor case de modă şi top-modele faimoase se află o lume cu secrete bine păzite. Unul dintre ele este munca ilegală şi prost plătită
Universul modei reprezintă o industrie uriaşă, cu milioane de persoane care creează, taie, cos, măsoară, colorează, probează. Acestora li se adaugă cele care lucrează în magazinele de specialitate, unde produsele finite sunt promovate.
De la ţesături şi până la colecţie, procesul de producţie al obiectelor şi accesoriilor "la modă" este unul dintre cele mai bine articulate ale economiei mondiale, care oferă în acelaşi timp posibilitatea construirii unor cariere fulminante, dar şi a numeroase locuri de muncă (legale sau nu) pentru cei din spatele scenei.
La începutul săptămânii, doi monştri sacri ai modei, John Galliano şi Karl Lagerfeld, şi-au expus creaţiile haute-couture în decoruri de o eleganţă rafinată. Galliano a ales, pentru a sărbători cei 60 de ani de existenţă a Casei Dior şi 10 ani de când este directorul artistic al acesteia, Grădina Orangerie a Palatalui Versailles, în timp ce Lagerfeld, în contul Casei Chanel, şi-a adus invitaţii (printre care şi pe Bernadette Chirac) la Castelul Saint Cloud, aflat la circa o oră şi jumătate de Paris.
Prezentările de modă, la care au participat manechine cunoscute în toată lumea, precum Naomi Campbell ori Gisele Bundchen, au fost considerate adevărate succese artistice, în ciuda ploii şi a noroiului care au "pictat" preţioasele toalete. De o apreciere unanimă s-au bucurat cele 45 de rochii de seară semnate Galliano, cu broderii şi pietre preţioase, inspirate din mari maeştri ai picturii, ca Rembrandt,