Clientii vor masini cu varste cat mai mici si cu echipari multiple
Piata a inregistrat o scadere, comparativ cu anul trecut
Clientii romani care decid sa-si achizitioneze un autoturism second-hand devin din ce in ce mai pretentiosi si vor masini cu echipari cat mai bune, chiar daca platesc mai mult pentru ele, a declarat Marius Baluta, director general al AAA Auto, cel mai mare dealer de masini de ocazie din Romania si din Estul Europei. Potrivit acestuia, se observa o crestere a cererii pentru masini de o calitate mai buna si pentru echipari mai multe (aer conditionat, airbaguri, ABS). In acest sens, romanii se pare ca raman fideli masinilor nemtesti, care sunt "de drum lung", in ciuda faptului ca mai multe marci internationale din Europa, America de Nord si Asia sunt din ce in ce mai bine reprezentate pe piata. Numai in luna aprilie a acestui an, in topul celor mai vandute 11 marci second-hand, cinci sunt automobile nemtesti, pe primul loc fiind cele de la Volkswagen. Unele brand-uri, precum Audi sau BMW, considerate de lux, vand mai mult decat Skoda, o masina populara. "Exista doua tipuri de clienti - pe de o parte, oamenii din orase mai mici din provincie cu venituri mai modeste, a caror preocupare principala este pretul, si, pe de alta parte, oamenii din orasele mai mari, care prefera calitatea. Totusi, cel mai bine vandute marci de masini sunt Opel Astra, Volkswagen Golf, Renault Megane, Peugeot", spune Baluta. O alta tendinta a pietei masinilor second-hand o reprezinta scaderea sensibila a numarului de masini mai vechi comercializate. In 2006, AAA Auto a vandut masini cu o medie de varsta de 3,6 ani. Totusi, piata romaneasca de profil este inca departe de ceea ce se intampla in Europa, avand in vedere ca anul trecut jumatate din parcul auto autohton era mai vechi cu 15 ani, pe cand, in tarile dezvoltate ale UE, media de varsta este de 8-10 a