Managerii de resurse umane din Romania sunt constiinciosi, receptivi la asteptarile celorlalti si buni comunicatori, dar sunt rezistenti la schimbare si nu au incredere in ei. Acestea sunt rezultatele preliminare ale unui proiect de identificare a compete
"Inteligenta emotionala, mai mult decat inteligenta cognitiva (masurata prin IQ), sau expertiza tehnica este considerata cel mai important factor de succes atat pe plan profesional, cat si in cariera. Proiectul nostru de cercetare isi propune sa ofere companiilor profiluri emotionale etalon (construite pe baza competentelor Inteligentei Emotionale) la care sa isi raporteze propriii angajati si astfel sa identifice directii de dezvoltare a personalului", a declarat Simona Cretescu, Manager de Proiect in cadrul Parteners Consulting.
Studiul va incerca sa determine competentele IE pentru mai multe ocupatii din domenii si industrii diverse - marketing, vanzari, relatii cu clientii, productie, achizitii si logistica, financiar - contabilitate, HR etc. Rezulatele finale vor fi disponibile incepand cu luna septembrie.
Pentru determinarea competentelor IE in randul managerilor de resurse umane, Parteners Consulting a trimis 500 de invitatii de participare, rezultatele preliminare fiind obtinute pe baza raspunsurilor primite de la 70 de persoane din companii mari romanesti si internationale.
Rezultatele preliminare arata ca aproape jumatate din repondenti au un coeficient de inteligenta emotionala (EQ) ridicat, iar 20% din acestia au un nivel forte.
In teorie, persoanele cu EQ ridicat sunt lideri excelenti, manifesta incredere in sine si motivare, gestioneaza cu succes emotiile negative, sunt flexibile in procesul de schimbare, influenteaza pozitiv comportamentele celorlalti, rezolva situatiile dificile, estimeaza corect riscurile, tolereaza usor stresul si sunt proactive si isi pro