Ca preturile terenurilor, in special ale celor din vecinatatea Capitalei, vor continua sa creasca in urmatorii doi ani, nu exista nicio indoiala. Astfel, consultantii Eurisko apreciaza ca: "Piata terenurilor cunoaste, in general, o efervescenta in vecinatatea autostrazilor, indiferent daca ele sunt deja construite sau doar in faza de proiect". Diferenta fata de evolutia de pana acum a acestui segment imobiliar va consta in aceea ca majorarea preturilor nu va mai fi determinata atat de mult de intentii speculative, ci, mai degraba, de mecanismele interne ale pietei, in speta raportul dintre cerere si oferta.
In acest context, apreciaza reprezentantii Eurisko: "Toate lucrarile de infrastructura au ca efect cresterea preturilor si impun o presiune asupra ofertei efective". Un astfel de exemplu este reprezentat de autostrada Bucuresti - Brasov, care va incepe, conform anuntului oficial, din Strada Petricani si al carei prim tronson, Bucuresti - Ploiesti, va fi definitivat, conform estimarilor, in 2009. La capitolul alte proiecte de infrastructura care pot sa influenteze preturile solicitate pentru terenurile din zona, Eurisko mentioneaza Coridorul IV Pan-european - pe teritoriul Romaniei, acesta va face legatura intre Constanta si Nadlac, prin Bucuresti (pe directia est-vest) -, precum si cel de-al doilea inel de centura al Capitalei. In aceste noi conditii, cresterea estimata de analistii pietei pentru zona de nord si centru este de maximum 10-15%. Spre deosebire de aceste zone, puncteaza specialistii: "Pentru sud si est se asteapta o crestere mai pronuntata". Explicatia acestei diferente sta in mecanismul reglator al raportului dintre cerere si oferta.
Ca preturile terenurilor, in special ale celor din vecinatatea Capitalei, vor continua sa creasca in urmatorii doi ani, nu exista nicio indoiala. Astfel, consultantii Eurisko apreciaza ca: "Piata terenurilor