Conform unui proiect de act normativ, supus dezbaterii publice de Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF), contribuabilii inregistrati la Registrul Comertului pot solicita schimbarea domiciliului fiscal la noul sediu social, prin depunerea formularului (050) "Cererea de inregistrare a domiciliului fiscal al contribuabilului", la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla situat noul sediu social. Organul fiscal are obligatia sa transmita solicitarea catre unitatea fiscala de la vechiul sediu social, in termen de 3 zile. Termenul de transfer al dosarului fiscal al contribuabilului, de catre organul fiscal de la vechiul sediu social, a fost stabilit la cel mult 15 zile de la primirea cererii.
Intocmirea dosarului
Dosarul solicitarii de inregistrare a sediului social si a domiciliului fiscal se arhiveaza la dosarul fiscal al comerciantului si cuprinde: formularul (050) "Cererea de inregistrare a domiciliului fiscal", documentatia depusa de comerciant, decizia de inregistrare a sediului social si a domiciliului fiscal si alte documente emise sau primite in cadrul procedurii. Pina la finalizarea procedurii de schimbare a sediului social si a domiciliului fiscal, competenta de administrare a impozitelor, taxelor si contributiilor si a altor sume datorate de contribuabil la bugetul general consolidat, revine organului fiscal de la vechiul sediu social.
Aceeasi procedura si in cazul in care sediul social coincide cu domiciliul fiscal
Totodata, procedura se aplica si contribuabililor care nu au, potrivit legii, obligatia inregistrarii in Registrul Comertului si al caror sediu social coincide cu domiciliul fiscal. Astfel, contribuabilul care isi schimba sediul social va depune, la organul fiscal in a carui raza teritoriala este situat noul sediu social, formularul (010)