Sute de milioane de euro sunt pregatite pentru piata locala. Nu mai vorbim aici doar de banii marilor fonduri de investitii cu nume in Romania precum Advent, Oresa sau GED, ci, pe de o parte, de capitalurile care provin din conturile investitorilori strategici, lideri de piata pe plan mondial in industriile din care provin, si, pe de alta parte, apar noi fonduri de private equity, mai mici, cu nume aproape necunoscute pentru mediul de business autohton
Jumatatea acestui an ar putea fi inceputul unui nou val de investitii ale fondurilor cu capital de risc, in contextul in care numarul afacerilor romanesti interesante este in crestere. Ziua de ieri a incheiat o saptamana cu adevarat ‘nebuna’ pe piata locala a fuziunilor si achizitiilor (M&A) prin anuntul care a confirmat ca fondul de investitii administrat de Middle Europe Investment (MEI) a preluat 49% din lantul de magazine de imbracaminte Tina R, pentru care s-au platit trei milioane de euro.
Tranzactia, care evalueaza compania Tina R la peste sase milioane de euro, urmeaza celor doua tranzactii realizate vineri pe piata deal a Bursei de Valori Bucuresti prin care grupul Cadbury Schweppes a cumparat 93,2% din Kandia Excelent de la actionarii majoritari ai firmei, Axis Investments si Meinl Bank, pentru 99,5 milioane de euro. Mai mult, alte trei 'dealuri' (doua din Internet si unul din zona serviciilor medicale) au fost confirmate in ultimele sapte zile.
Actionari noi, alte obiective strategice
Restructurarea si finantarea reprezinta doua efecte imediate ale intrarii unori fonduri de private equity in actionaratul unei companii, iar in cazul Tina R si Kandia Excelent, atat fondul olandez de investitii Middle Europe Oportunity Fund II N.V, cat si gigantul Cadbury au planuri concrete de viitor.
In cazul Tina R, aceasta infuzie de capital va ajuta compania sa creasca în urmatorii trei ani