Peste 90% din produse provin din import, iar mărcile occidentale încep să se impună, inclusiv cele contrafăcute În România, piaţa de optică şi optometrie este estimată la 40 Peste 90% din produse provin din import, iar mărcile occidentale încep să se impună, inclusiv cele contrafăcute În România, piaţa de optică şi optometrie este estimată la 40 milioane de euro. Potrivit preşedintelui patronatului Optica, Mircea Tătar-Moisescu, piaţa românească este în plină expansiune, dar trebuie remarcat faptul că, în prezent, peste 90% din produsele vândute sunt de import. Practic, în România, IOR Bucureşti şi Interoptic Timişoara sunt cei doi jucători interni pe piaţa producătorilor de lentile, iar Lenscris Bucureşti este singura societate care fabrică rame pentru ochelari. Aceasta a rămas pe piaţă din ambiţia familiei Cristescu de a menţine în viaţă o afacere pornită în 1947, când în Capitală s-a deschis primul atelier de fabricat balamale pentru ochelari. Dinamica vânzărilor începe să scadă Vânzările de ochelari şi lentile de contact creşte de la un an la altul. În 2005, s-a înregistrat cea mai mare creştere din ultimii cinci ani, cu peste 35%, iar în 2006 vânzările au fost cu 30% mai mari faţă de anul precedent. Pentru anul în curs, preşedintele patronatului Optica speră ca dinamica vânzărilor să rămână la acelaşi nivel, de 30%, dar pentru anul viitor majorarea pieţei nu va depăşi 25-27%. Specialiştii în marketing spun că se poate vorbi de o explozie a pieţei, provocată în primul rând de creşterea nivelului de trai al românilor. Apoi, vizitarea ţărilor occidentale le-a cultivat românilor gustul de a avea ochelari la modă, a căror formă este semnată de designeri renumiţi. Şi faptul că, încet-încet, populaţia este tot mai informată, mai ales cea din mediul rural, se reduce piaţa gri şi cea neagră din domeniu, reducându-se fenomenul de a merge în bazar pentru a-ţi cumpăra o