Minister fantoma? Aceasta ar putea fi, pentru un "orizont de timp apropiat", intrebarea care va incolti in mintea tuturor celor care vor intra in contact cu un angajat al defunctului Minister al Administratiei si Internelor, renascut cat ai zice restructurare guvernamentala, sub forma Ministerului Internelor si Reformei Administrative. Si asta pentru ca jandarmii, politistii, politistii de frontiera, de vreo luna angajati ai M.I.R.A., au legitimatii, acte, sigle, masini cu titulatura M.A.I., o institutie care, nici de iure, nici de facto, nu mai exista. Lasand la o parte cheltuielile deloc neglijabile, care decurg din aceasta rebotezare inutila, ceea ce pune pe ganduri este modul de a vedea lucrurile al zisilor oameni noi din "noua" M.I.R.A., numiti sa "restructureze" ministerul, ancorarea lor in niste cutume invechit-maladive si intr-un limbaj de lemn la concurenta cu cel din plenarele C.C.
De ce nu s-a putut face reforma in M.A.I. fara a schimba titulatura ministerului nu am inteles. Nu credem ca reforma se va produce o data cu schimbarea numelui sau va fi conditionata de aceasta, ca etapele care vor duce la progres se vor face intr-un "orizont de timp apropiat", cum propovaduieste, prin vocea unui ofiter, noul si mai tanarul ministru. Nu putem crede nici ca modificarea unor legi ori transformarea altora functionale implica automat reforma. Nici ca reforma este sinonima cu puterea discretionara a unora, care poate merge, de exemplu, pana la dispunerea folosirii unui elicopter al M.I.R.A., pe bani publici, de catre un la fel de tanar si "reformator" ministru, doar pentru ca acesta sa asiste la inaugurarea bazinului fostei sale scoli generale din inima Moldovei. O cauza nobila, de altfel, dar paralela cu protocolul si banul public.
Intelegem altceva prin reforma. Ca este gandita si pusa in aplicare de un om sau o echipa care cunoaste si partile bune s