Din cele 7.000 de articole expuse in magazinul IKEA, doar 10% provin de la producatori autohtoni si prea putin din vanzarile de milioane ale retailerului se regasesc in bilanturile furnizorilor locali ai IKEA. In unele cazuri, un singur produs dintr-o mie fabricate ajunge la Bucuresti.
Singurul lucru care ar influenta semnificativ afacerile furnizorilor locali ar fi majorarea numarului de magazine operate sub brandul IKEA pe piata autohtona.
Pentru acest an IKEA Romania si-a bugetat vanzari de aproximativ 40-50 mil. euro, iar unul dintre proiectele companiei pentru perioada urmatoare prevede dezvoltarea numarului de furnizori locali. Pana cand acest lucru se va intampla, companiile care livreaza deja produse pentru magazinul din Bucuresti spun ca activitatile lor nu sunt influentate in niciun fel in acest moment.
Compania Plimob, unul dintre primii cinci furnizori IKEA de pe piata romaneasca, a livrat pana in acest moment doar sapte produse pentru magazinul din Bucuresti, in timp ce la nivel mondial livrarile catre concernul suedez se cifreaza la aproximativ 15 mil. euro.
"Colaborarea cu magazinul din Capitala este de ordinul zecilor de mii de euro, in concluzie nu contribuie semnificativ nici la evolutia indicatorilor financiari, nici la cresterea productiei", a declarat Vasile Godja, manager general al Plimob.
Compania produce scaune clasice simple si tapitate, precum si scaune pliante, 99% din capacitatea de productie fiind destinata exportului. Cel mai important client al companiei pe piata externa ramane grupul suedez IKEA, care detine 90% din totalul exporturilor, si compania Anttila, din Finlanda. Anul trecut compania a realizat anul trecut o cifra de afaceri de 20 de milioane de euro (70 de milioane de lei), fata de 15,7 in 2005. "Pentru ca afacerile noastre sa fie propulsate de faptul ca IKEA a adus si divizia de retail pe piata