Distributia digitala online ar putea reprezenta in urmatorii 4 - 5 ani circa 20-25% din piata locala de jocuri pentru PC-uri si console, a declarat pentru ZF Doru Raduta, director general al distribuitorului de jocuri video TNT Games.
Practic, un utilizator va putea cumpara si descarca direct de pe internet jocul dorit, primind ulterior un cod de inregistrare a licentei.
Potrivit lui, primele semne ale patrunderii distributiei digitale pe piata jocurilor din Romania vor aparea in circa 2 ani.
"Anul 2007 este unul de tranzitie, atat pentru piata jocurilor de PC, cat si pentru cele destinate consolelor video. Primul trimestru ne-a aratat ca piata de jocuri este turata la maxim, vanzarile (din primele trei luni de anul acesta - n. red.) fiind la nivelul unui intreg semestru din 2006", a precizat Raduta.
Michael Allardin, director general al Best Distribution, membra a grupului RTC, apreciaza ca anul acesta piata locala de jocuri video va urca la 200.000 de unitati, dintre care 70% vor fi jocuri pentru PC-uri si in timp ce consolele vor avea o cota de 30%.
"Nu stim care se va impune pe piata jocurilor, PC-ul sau consola video. Este anul vanzarilor de jocuri pentru PC, chiar daca, aparent, consolele sunt vedetele anului", a declarat pentru ZF Allardin.
El estimeaza ca in urmatorii 2-3 ani, ritmul de crestere al pietei va fi de pana la 30%, pe fondul unei cresteri a vanzarilor de jocuri pentru console video si a ieftinirii echipamentelor.
In ceea ce priveste jocurile destinate PC-urilor, oficialul TNT vede doua tendinte - una in mediu online, in care utilizatorii din Romania vor opta tot mai mult pentru jocurile de tip MMORPG (Massively Multiplayer Online Role-Playing Game) precum World Of Warcraft - cel mai bine vandut joc pentru PC, Lineage sau mai noul Lord Of The Rings Online. Cealalta se refera la jocurile de tip "super budge