Mocanita incurca planurile americanilor care vor ca autostrada Bechtel sa treaca pe linga Dumbraveni. Traseul se intersecteaza cu acela al mocanitei, in care tocmai si-au aratat interesul investitori englezi si germani.
Mocanita Sibiu - Sighisoara si linia de cale ferata ingusta dintre cele doua cetati au sansa de a fi repuse in functiune dupa trei decenii, ceea ce inseamna ca trenul se va intretaia in nordul judetului Sibiu, in apropierea orasului Agnita, cu autostrada Bechtel, a anuntat, ieri, Vasile Crisan, seful Directiei pentru de Cultura Sibiu.
Recent declarata monument istoric, linia ferata ingusta Sibiu - Agnita - Sighisoara, cu ramificatia Cornatel - Vurpar, ii va obliga pe constructorii autostrazii Bechtel sa construiasca un viaduct pentru ca soseaua sa treaca peste calea ferata, este de parere Marius Curcean, primarul orasului Agnita.
Englezii si nemtii vin cu banii
Deocamdata, calea ferata ingusta dintre Sighisoara si Sibiu este in proprietatea SAF, unde statul detine 80%, iar actionarii privati 20 de procente, ceea ce impiedica accesarea de fonduri europene pentru reabilitarea mocanitei si a infrastructurii.
„Daca ar fi rezolvata problema proprietatii, am putea accesa fonduri europene cu succes si am reabilita si repune pe sine mocanita, de la Sibiu la Sighisoara. Linia de cale ferata Sighisoara - Agnita a fost desfiintata la 1 iunie 1965, dupa ce a fost pusa in circulatie in noiembrie 1898", a reamintit Vasile Crisan.
Cel mai interesat sa investeasca in repunerea mocanitei Sibiu - Sighisoara in circuitul turistic este printul Charles, care a donat deja prin Fundatia „Mihai Eminescu Trust" suma de 10.000 de dolari pentru un studiu de fezabilitate.
Mostenitorul tronului Marii Britanii are o serie de proprietati si afaceri in nordul judetului Sibiu, iar acum este interesat sa inve