Lantul american de restaurante McDonald\'s a inregistrat cea mai mare crestere lunara a vanzarilor din ultimii trei ani ca urmare a promovarii filmului animat Shrek 3 pe ambalajele produselor sale.
In luna mai, cel mai mare restaurant fast-food din lume a raportat o crestere globala a vanzarilor de 8,7%, respectiv 7,4% pe piata americana. In Europa, McDonald's a anuntat o rata de crestere de 8,9%.
Majorarea vanzarilor s-a accentuat dupa introducerea unei noi versiuni de ambalaj pentru sandwich-ul de pui la pretul de 1,29 de dolari pe piata americana. Produsul a avut incasari mari si in Germania. Cererea pentru meniul Happy Meal a crescut datorita promotiei legate de lansarea Shrek 3 apartinand companiei de film Dreamworks Animation. Filmul animat a generat in total 289,2 milioane de dolari de la debutul sau din 17 mai anul curent.
“McDonald's introduce noi produse in meniu bazate pe carnea de pui, mult mai atractive pentru clientii constienti de sanatatea lor”, a declarat Peter Jankovskis, care administreaza un portofoliu de 1,3 milioane de dolari la Oakbrook Investments. “Asocierea cu filme din box-office-ul american este o mutare inteligenta pentru McDonald's in cresterea vanzarilor”. Oakbrook Investments din Lisle, Illinois, detine peste 680.000 de actiuni McDonald's.
In Asia si Africa vanzarile s-au majorat cu 10,2%. Pe piata chineza, adaugarea prajiturilor calde si a meniului McMuffin continand bacon si oua a contribuit la incasari substantiale, in timp ce in Australia orele extinse de functionare au ajutat McDonald's sa isi mareasca incasarile.
Cel mai mare lant de fast-food din lume este prezent in peste o suta de tari, prin mai mult de 30.000 de restaurante, avand aproximativ 447.000 de angajati in intreaga lume.
Lantul american, vizitat zilnic de 50 de milioane de clienti, a inregistrat, in 2005, venituri de peste 20 d