Coca-Cola intentioneaza sa creeze o noua retea sociala online accesibila numai prin intermediul telefoanelor mobile prin care sa se promoveze produsele grupului.
Urmarind un succes similar celui inregistrat de site-uri detinute de companii media, precum MySpace al grupului News Corp, detinut de omul de afaceri Rupert Murdoch, cel mai mare producator de bauturi racoritoare la nivel mondial a anuntat ca va infiinta o retea in cadrul careia membrii isi pot crea propriul profil, pot posta fotografii si sa intalneasca noi prieteni, scrie The New York Times.
Alti directori de marketing sunt de parere ca noul serviciu ar putea deveni un BudTV al pietei bauturilor racoritoare, un esec in realizarea unei comunitati in jurul unui brand.
Site-ul dedicat brandului Sprite, denumit Sprite Yard, care a fost lansat si in China, va putea fi accesat de pe telefoanele mobile de catre utilizatorii din Statele Unite la 22 iunie si ulterior in alte regiuni, precum America Latina. Acesta va avea aceeasi structura precum site-urile de retele sociale.
Membrii retelei vor introduce codurile inscrise pe dopurile sticlelor de Sprite pentru a primi continut precum tonuri de apel si scurte videoclipuri denumite mobisodes. Recent, unul dintre cele mai cerute premii din partea promotiilor Coca-Cola a fost imbracamintea si mobila care poate fi folosita in lumea virtuala. "Compania Coca-Cola trebuie sa continue sa recruteze noi generatii de consumatori. Marketingul prin telefonia mobila ne permite sa mergem mai departe", a declarat Mark Greatrex, vicepresedinte de marketing la nivel de grup.
MySpace poate fi vizualizat de pe unele telefoane mobile, dar, din cauza dimensiunii mici a ecranelor acestora, majoritatea celor aproape 67 de milioane de utilizatori lunari din Statele Unite acceseaza pagina de pe computerele personale.
Pentru moment, Sprite Yard va putea fi