(Foto: )
Apogeul "furtului" ROMTELECOM a fost atins in anul 2004, cand abonatii au platit lunar 430 milioane minute, fara sa le vorbeasca
In bugetul ROMTELECOM, aceasta a insemnat un "plus" lunar de 467,625 miliarde ROL
In 2005 si 2006, concurenta a redus "furtul" ROMTELECOM la 6,99 milioane euro, respectiv 4,9 milioane euro
In februarie 2005, revista economica FINANCIARUL a semnalat (in premiera) ca, prin sistemul de facturare la minut, ROMTELECOM factureaza (incaseaza) convorbiri neefectuate care totalizeaza sute de milioane de minute, valoarea acestora fiind aproximata atunci la 2.400 miliarde ROL pe an (200 miliarde ROL/luna).
Datorita faptului ca operatorul de telefonie fixa a refuzat sa ne comunice durata medie a unei convorbiri, suma "sustrasa" de la abonati a rezultat in urma urmatorului calcul estimativ:
- Plecand de la faptul ca operatorul de telefonie fixa se lauda cu peste patru milioane de abonati si apreciind ca media apelurilor telefonice efectuate de catre fiecare din acestia nu poate fi mai mica de 100 pe luna, rezulta ca abonatii ROMTELECOM efectueaza minim 400 de milioane de apeluri (convorbiri) pe luna.
Aceste convorbiri pot avea durate de la X minute si 01 secunde pina la X minute si 59 secunde, cazurile in care durata unei convorbiri este de X minute ("in capat") reprezentind o parte nesemnificativa din total.
Consideram ca durata medie a unei convorbiri este de X minute si 30 secunde; in acest caz, ROMTELECOM incaseaza tariful pentru X+1 minute, deci taxeaza in plus cate 30 de secunde la fiecare convorbire.
Tinand cont de faptul ca am considerat ca numarul total al apelurilor dintr-o luna este de 400 milioane, rezulta ca ROMTELECOM tarifeaza cu 20