Compania japoneza Sony, a reusit de-a lungul timpului sa consemneze o serie de esecuri pe Internet. Sony Online Entertainment - responsabila pentru initiativele online complementare generatiilor de console video Play Station - a reusit cu toate acestea sa isi dezvolte o afacere prospera online, scrie New York Times.
Sunt binecunoscute ascensiunea, dar si perioadele nefaste inregistrate de celebra consola PlayStation in lupta cu rivalii Microsoft Xbox si Nintendo Wii. Insa, relativ ascunsa in grupul Sony Pictures Digital Entertainment, divizia online si-a creat o afacere profitabila, dezvoltand si publicand o varietate de jocuri online pe baza de abonament. Divizia genereaza venituri in jurul cifrei de 150 mil. dolari (112 mil. euro).
EverQuest, lansat in 1999, are circa 250.000 de utilizatori in prezent si a constituit primul si probabil singurul hit al companiei. World of Warcraft, un competitor direct dezvoltat de Blizzard Entertainment, a redefinit practic industria jocurilor online, atragand peste opt milioane de utilizatori din intreaga lume.
De aceea, Sony Online va lansa trei noi jocuri, in incercarea de a redeveni liderul pietei. Prin aceste noi titluri, Sony urmareste sa-si diversifice planul de afaceri, sa-si extinda structura demografica a clientilor sai si sa-si faca simtita prezenta pe piata din Asia.
"In prezent, aproape toate veniturile noastre provin din abonamente", a declarat John Smedley, presedintele diviziei Sony Online. "In doi ani, am vrea sa vedem sub 50% din venituri provenind din abonamente, iar in cinci ani credem ca acestea vor genera sub 10% din veniturile totale", a adaugat Smedley.
Oficialul Sony a mai precizat ca doreste sa atraga un public foarte diversificat. In prezent, 85% dintre clientii Sony Online sunt barbati cu o medie de varsta de 32 de ani. Smedley doreste ca varsta medie sa se situeze in jurul