Grupul de firme Astaldi, Romairport si UTI JV a castigat licitatia pentru constructia unui nou terminal de plecari pasageri la Aeroportul International Cluj-Napoca, valoarea fondurilor necesare ridicandu-se la 25 de milioane de euro.
Terminalul va avea o capacitate de 900 de pasageri in orele de varf, respectiv intre 700.000 si 800.000 pasageri pe an, pe fluxul de plecari si o suprafata construita de 6.300 de metri patrati.
Investitia va fi finantata din surse atrase de catre constructor, caruia Aeroportul ii va rambursa investitia in urmatorii sapte ani, din veniturile realizate, surse de la Consiliul Judetean (CJ), forul care administreaza institutia si alte surse.
Acelasi consortiu a castigat in urma cu o luna licitatia pentru terminalul de sosiri, mai mic ca investitie, dar care, la randul sau, face parte din complexul de lucrari de reabilitare si modernizare a aeroportului clujean. Potrivit directorului general al aeroportului, David Ciceo scopul managerial este atingerea cifrei de un milion de pasageri anual.
La ambele licitatii pentru cele doua terminale a mai participat si compania romana Con-A, care lucreaza in acest moment in joint-venture cu concernul german Max Bogl, la reabilitarea Aeroportului Sibiu. Potrivit oficialilor CJ Cluj, oferta acestora a fost inferioara celei desemnate castigatoare.
In ceea ce priveste experienta in domeniu a castigatorilor, aceasta se regaseste in lucrari civile, cum sunt reabilitarea stadionului Lia Manoliu din Bucuresti sau a Aeroportului Otopeni. Grupul de firme Astaldi, Romairport si UTI JV a castigat licitatia pentru constructia unui nou terminal de plecari pasageri la Aeroportul International Cluj-Napoca, valoarea fondurilor necesare ridicandu-se la 25 de milioane de euro.
Terminalul