Piata de advertising a crescut prea repede in Romania: exista mai multi clienti decit pot duce agentiile si mai multe agentii decit specialisti.
Banii din reclame se inmultesc constant, marcind in fiecare an o crestere de cel putin 20% in Romania. Vineri, numarul 23 din revista „Campaign“ va publica „Raportul agentiilor“, aratind unde se duc milioanele in piata de advertising.
Chiar daca rata de crestere a bugetelor este una dintre cele mai bune din lume, marimea lor ramine inca modesta, comparativ cu ce se intimpla in Vest. Miza milioanelor continua sa depinda de agentiile de media, cele care se ocupa cu negocierea spatiului de publicitate pe televiziuni, radiouri, ziare, outdooruri sau locuri neconventionale.
126,9 de milioane de lei e cifra de afaceri a Zenith Media, estimata pe 2006, Initiative Media se mindreste cu 104 milioane de lei, iar Starcom Media, cu 75 de milioane. Relatiile Publice au crescut si ele financiar: First One Communication are venituri de 12 milioane de lei pe anul trecut, DC Communication, 7,4 milioane, iar Ager Press, 5,5, potrivit raportului „Campaign“.
Piata de media a ajuns anul trecut la o valoare de 320 de milioane de euro, conform estimarilor Initiative Media. Specialistii intervievati de publicatie arata, fara dubiu, ca publicitatea din Romania a crescut uimitor intr-un timp scurt. Efectele negative s-au vazut. Cel mai important este dezechilibrul fortei de munca: in Romania exista mai multe agentii decit specialisti.
„Sint mai multi clienti pe piata decit pot duce agentiile, mai mult business decit poate mesteca piata si nu destul de multi profesionisti care sa poata gestiona aceasta cerere exponentiala“, scriu cei de la „Campaign“.
Daca pina acum agentiile isi aduceau experti straini sa lucreze in Romania, in acest moment, head hunterii din tarile din jur, precu