John Fleming, preşedinte şi CEO al diviziei europene a concernului Ford, ar vrea să ducă actuala fabrică Daewoo la o producţie de 200.000 de automobile pe an. Privatizarea uzinei de la Craiova a atras deja oferte neangajante de la două dintre marile grupuri auto mondiale. Ford şi General Motors, alături de ruşii de la JSC Russian Machines, sunt gata de lupta finală pentru compania Daewoo Automobile România (DWAR). Dacă pentru GM şi JSC fabrica din România înseamnă numai c
John Fleming, preşedinte şi CEO al diviziei europene a concernului Ford, ar vrea să ducă actuala fabrică Daewoo la o producţie de 200.000 de automobile pe an.
Privatizarea uzinei de la Craiova a atras deja oferte neangajante de la două dintre marile grupuri auto mondiale. Ford şi General Motors, alături de ruşii de la JSC Russian Machines, sunt gata de lupta finală pentru compania Daewoo Automobile România (DWAR). Dacă pentru GM şi JSC fabrica din România înseamnă numai costuri mici de producţie şi posibilitatea de a se extinde în zona sud-estică a continentului, cei de la Ford au mare nevoie de noi capacităţi de producţie.
În acest moment, cu toate uzinele din Europa în funcţiune şi chiar cu procente de utilizare ale acestora de peste 100%, Ford abia reuşeşte să ţină ritmul cu cererea de pe piaţă. Cel puţin aşa susţine John Fleming, şeful Ford Europe: „Anul trecut, am depăşit deja capacitatea de producţie de 1,8 milioane de vehicule. În 2007, suntem deja la 110%, dar nu putem rezista mult aşa.“ Oficialul speră că va reuşi să bată palma cu guvernul român în această vară. „Avem nevoie de capacitatea de producţie de 150.000 de unităţi de la Craiova, pe care, eventual, o putem duce până la 200.000, pentru că avem un plan de creştere care trece dincolo de cele două milioane de vehicule pe care le vom produce în 2007“,