Cele două mari grupuri franceze producătoare de autovehicule, Renault şi PSA, (Peugeot – Citroën) au atins „performanţa“ de a produce în primul trimestru din 2007, pentru prima dată în istorie, mai multe maşini în afara ţării decât acasă. Conform datelor furnizate de CCFA (Asociaţia Constructorilor Francezi de Automobile), în perioada ianuarie – martie, în fabricile din Hexagon ale celor două grupuri au fost asamblate aproape 600 de mii de maşi
Cele două mari grupuri franceze producătoare de autovehicule, Renault şi PSA, (Peugeot – Citroën) au atins „performanţa“ de a produce în primul trimestru din 2007, pentru prima dată în istorie, mai multe maşini în afara ţării decât acasă.
Conform datelor furnizate de CCFA (Asociaţia Constructorilor Francezi de Automobile), în perioada ianuarie – martie, în fabricile din Hexagon ale celor două grupuri au fost asamblate aproape 600 de mii de maşini, circa 45% din totalul producţiei Renault şi PSA. Restul de 55%, adică 736.215 unităţi, au fost construite de uzine aparţinând aceloraşi grupuri, dar situate în alte ţări.
Totodată, statistica CCFA arată că din totalul de 547.362 de autoturisme fabricate de grupul Renault şi subsidiarele sale Dacia şi Samsung Motors în întreaga lume, 47.333 poartă sigla mărcii româneşti. Faptul că 8,6% din producţia Renault este realizată în afara ţării, sub marca Dacia, nu a căzut bine sindicatelor franceze, iar anunţata creştere a capacităţii de producţie de la Mioveni, precum şi extinderea programului Logan în alte state, nu este de natură să liniştească apele. „Planurile noastre de viitor includ mărirea capacităţii de producţie a uzinei, în ianuarie 2008 urmând să avem o producţie de 350.000 de autovehicule anual“, declară François Fourmont, directorul general al Automobile Dacia, în timp ce şeful suprem de la Ren