» Intre 7 si 26 iunie, Remix!, proiectul romanesc pentru Bienala de Arhitectura de la Venetia 2006, este prezentat la Sala Dalles.
» Proiectul cuprinde o expozitie, un joc de cuburi care ii ajuta pe vizitatori sa isi exprime versiunea preferata de urbanism si un catalog.
» Rezultatele obtinute de la toti jucatorii vor fi analizate pentru oferi o imagine accesibila si pertinenta despre directiile catre care am vrea sa ne indreptam.
Conceput initial ca o instalatie artistica, Remix! a evoluat catre o prezentare multidisciplinara a transformarilor teritoriale nationale, catre un studiu stiintific si o actiune de implicare si responsabilizare a comunitatii. O expozitie, o instalatie-joc si un catalog descriu imaginea Romaniei de tranzitie si construiesc prin chiar participarea publicului o proiectie a felului in care va evolua aceasta realitate. Dupa Venetia (3500 de participanti activi, 8000 de vizitatori), jocul de la Bucuresti reprezinta punctul de plecare pentru dezvoltarea proiectului.
"Daca privim dezvoltarea urbana ca pe un joc, atunci in perioada totalitara nu exista in Romania decat o echipa de 22 de milioane de jucatori obligati sa joace impotriva lor insisi. Dupa 17 ani de la prabusirea regimului, se pare ca au aparut 22 de milioane de echipe, fiecare jucand dupa regulile sale proprii", spun in prezentarea proiectului autorii acestuia, Constantin si Cosmina Goagea, stefan Ghenciulescu, Justin Baroncea, Ana Bleahu si Carmen Popescu.
Atractia principala din Remix! este jocul de cuburi care te ajuta sa-ti precizezi versiunea preferata de dezvoltare urbana si sa contribui la formarea unei versiuni colective. Cuburile mari din poliuretan, acoperite cu material textil, au scrise pe ele cate o intrebare si posibile raspunsuri la fiecare dintre ele. Jucatorii aleg raspunsul preferat si asaza cubul cu fata pe care o prefera i