Piata comertului electronic autohton s-a dezvoltat puternic in ultimii ani, tot mai multi romani orientandu-se spre cumparaturile online. In aceste conditii si oferta s-a adaptat cererii, principalii jucatori de pe piata comertului electronic anticipand pentru acest an o triplare a cifrei de afaceri, pana la 30 milioane de euro.
Reprezentantii companiei GECAD ePayment sustin ca acest lucru se va intampla pe fondul cresterii puternice a volumului tranzactiilor.
"Potrivit observatiilor noastre, piata are tendinta de a se tripla in acest an, iar triplarea nu va veni doar din cresterea numarului de tranzactii realizate de cei care au achizitionat si anul trecut de pe internet, ci va fi data in mare parte de noii amatori de cumparaturi online", a declarat directorul executiv al companiei, Carmen Sebe.
In Romania exista circa 1.500 magazine online, dintre care aproximativ 800 accepta plata prin card. Ponderea comenzilor online care se achita cu cardul ajunge la circa 15-20%. Oferta este cat se poate de diversificata, pornind de la alimente, haine, bijuterii si ajungand pana la servicii funerare.
Pentru acestea din urma exista site-uri specializate, un exemplu in acest sens fiind www.accesoriifunerare.com. Pana si hrana zilnica poate fi procurata din fata calculatorului, un kilogram de piept de berbecut avand pretul de 15 lei, iar cotletul ajunge la 20 lei. Chiar si painea poate fi achizitionata cu un singur click, iar pretul este similar cu cel dintr-un magazin obisnuit.
Pe langa produsele de baza, romanii pot cumpara din fata calculatorului si cadouri, unul dintre site-urile care ofera o gama diversificata in acest sens fiind www.ElegantGift.ro. Si pentru bijuterii sau parfumuri sunt magazine online, ca si pentru carti, reviste, CD-uri, produse electronice si electrocasnice ori produse agricole.
integral in