Interbrands, cel mai mare distribuitor de bunuri de larg consum, estimeaza depasirea pragului de un miliard de euro cifra de afaceri pana la finele anului.
La sfarsitul anului 2006, zece companii (Petrom, Lukoil, Rompetrol Rafinare, Electrica, Mittal Steel Galati, Automobile Dacia, Metro Cash&Carry, Rewe Group, Orange, Vodafone) derulau afaceri anuale de peste un miliard de euro, in timp ce activele primelor douasprezece banci de pe piata depaseau aceeasi suma. Topul celor mai mari companii din economia romaneasca este dominat de jucatori din industria energetica, insa sectorul FMCG (bunuri de larg consum) vine puternic din urma, cu un avans al vanzarilor de peste 1 miliard de euro in ultimul an.
Estimarile de crestere cu 30% a vanzarilor Interbrands pe acest an si intrarea grupului german Rewe (retelele Billa, Selgros si Penny Market) in clubul miliardarilor in euro, la finele lui 2006, reconfirma asteptarile investitorilor de pe piata bunurilor de larg consum. Motorul dezvoltarii sectorului FMCG este cresterea puterii de cumparare, care se resimte atat in avansul volumului pietei, cat mai ales in orientarea cererii catre segmentele superioare de pret.
Pentru multi dintre consumatorii romani, nume precum Interbrands, Top Brands Distribution sau Aquila sunt putin cunoscute, acestia fiind furnizori de servicii de distributie pentru producatori. Prin mainile lor si ale altor cateva companii de profil trece insa tot comertul romanesc de bunuri de larg consum. Cei mai mari zece distribuitori de pe piata FMCG au inregistrat o crestere medie a vanzarilor de aproximativ 25% in 2006 fata de 2005, potrivit datelor furnizate de companii.
Afacerile Interbrands Marketing&Distribution, partener al producatorilor P&G, British American Tobacco sau Orkla Foods, s-au majorat cu 34% in primele cinci luni ale anului fata de aceeasi perioada din 2