Scăderea puternică a tarifelor atât la telefonia fixă, cât şi la serviciile de internet sau de televiziune poate trimite piaţa românească într-un război al tarifelor, benefic pentru clienţi, dar cu impact negativ asupra profitabilităţii companiilor. Iar aceasta va determina un nou val de consolidare a pieţei, prin achiziţii şi fuziuni. Într-o comună din judeţul Călăraşi, un pensionar decide să renunţe la telefonul fix. Copiii îl sună oricum pe mobil, iar abonament
Scăderea puternică a tarifelor atât la telefonia fixă, cât şi la serviciile de internet sau de televiziune poate trimite piaţa românească într-un război al tarifelor, benefic pentru clienţi, dar cu impact negativ asupra profitabilităţii companiilor. Iar aceasta va determina un nou val de consolidare a pieţei, prin achiziţii şi fuziuni.
Într-o comună din judeţul Călăraşi, un pensionar decide să renunţe la telefonul fix. Copiii îl sună oricum pe mobil, iar abonamentul la fix i se pare prea mare pentru pensia lui. Aşa că sună la Romtelecom, iar cei de la departamentul de relaţii cu clienţii încep să îl convingă să nu renunţe. Pensionarul nu vrea să plătească mai mult de 20 de lei pe lună dar, după mai multe minute de negociere, părţile se înţeleg. Va păstra un abonament de 22 de lei lunar şi va avea convorbiri gratuite în reţea după şase seara şi în weekend, graţie unui nou abonament introdus în urmă cu două săptămâni de fostul operator monopolist, care a şi redus tarifele la telefonie, pentru prima dată în istoria sa pe piaţa telecom românescă.
O asemenea negociere la telefon era de neconceput cu numai un an sau doi în urmă. „Se pare că sunt destul de disperaţi“, îşi spune pensionarul.
Realitatea pieţei e că, faţă de acum doi sau trei ani, tarifele pe piaţa comunicaţiilor fixe sau mobile s-au redus si