Vanzarile companiilor farmaceutice pe piata mondiala se vor dubla pana in 2020, la 1.300 miliarde dolari, in urma imbatranirii populatiei, inmultirii cazurilor de obezitate si cresterii cererii pe pietele emergente, potrivit unui raport al PricewaterhouseCoopers (PwC).
Veniturile obtinute de producatorii de medicamente pe sapte piete emergente cu ritm rapid de dezvoltare, respectiv Brazilia, China, India, Indonezia, Mexic, Rusia si Turcia, ar putea reprezenta, in 2020, o cincime din total, comparativ cu 8% in 2004.
China ar putea deveni, in aceeasi perioada, a doua sau a treia mare piata de medicamente la nivel mondial, potrivit raportului.
Piata chineza inregistreaza una dintre cele mai rapide cresteri, in cazul vanzarilor de medicamente occidentale, care au urcat anul trecut cu 12,3%, la 13,4 miliarde dolari, dupa un avans de 20,5% inregistrat in 2005, potrivit IMS Health. Firma IMS, recunoscuta pentru datele statistice furnizate in domeniul farmaceutic, estimeaza ca vanzarile totale de medicamente au crescut anul trecut cu 7%, la 643 miliarde dolari.
Marii producatori ar putea fi insa incapabili sa exploateze cererea semnificativa, in cazul in care nu vor modifica radical strategia de creare si comercializare a unor noi medicamente, potrivit analistului Steve Arlington, de la PwC.
"Industria farmaceutica nu va putea profita de pe urma oportunitatilor de pe piata daca nu imbunatateste productivitatea in domeniul cercetarii si dezvoltarii. Principala deficienta a industriei este lipsa inovatiei", a spus Arlington.
Vanzarile companiilor farmaceutice pe piata mondiala se vor dubla pana in 2020, la 1.300 miliarde dolari, in urma imbatranirii populatiei, inmultirii cazurilor de obezitate si cresterii cererii pe pietele emergente, potrivit unui raport al PricewaterhouseCoopers (PwC).
Veniturile obtinute de producatorii de medicam