TotalSoft, furnizorul local de software si servicii, va lansa versiunea in limba italiana a produsului de management al resurselor umane Charisma (aplicatie ERP - Enterprise Resource Planning), in incercarea de a acapara aceasta piata.
"Incercam sa castigam un monopol complet pe piata italiana, conform business plan-ului pe care l-am realizat in comun cu firma locala Sefin", a declarat pentru ZF Liviu Dragan, directorul executiv al companiei si detinatorul a 20% din actiuni.
Lansarea oficiala va fi pe 1 octombrie, iar Dragan se asteapta sa atraga cel putin trei clienti anul acesta. Pentru 2008, el estimeaza venituri de 2 mil. euro din aceasta piata. Pentru zona Europei Centrale si de Est in care s-a implementat produsul Charisma, TotalSoft se asteapta la venituri de 10 mil. euro in acest an. Aplicatia ERP reprezinta principalul factor de crestere, inregistrand o crestere de 40% in primul trimestru al anului, comparativ cu perioada similara din 2006.
Costurile unei implementari Charisma pot varia intre zeci de mii de euro si sute de mii de euro, in functie de complexitatea proiectului (numar de angajati, tipuri de business, module implementate). Aplicatia poate fi implementata pentru administrarea resurselor umane, contabilitatii, vanzarilor, achizitiilor si a altor operatiuni.
Dragan a mai precizat ca este interesat de achizitii in Romania si Bulgaria, cautand companii cu cifre de afaceri comparabile sau chiar mai mari decat cea inregistrata de TotalSoft, 8,7 mil. euro in 2006 si 13-14 mil. euro estimari pentru 2007.
Pana in septembrie este obligatoriu sa finalizam o tranzactie, a declarat Dragan, adaugand ca momentan nu poate oferi un nume concret. In Romania, managerul TotalSoft este interesat de integratori, dar in special de firme care au tehnologie Web si care au reusit sa-si atraga un numar mare de clienti. Anul trecut, TotalSoft s