Criza de oameni ar putea frana dezvoltarea afacerilor din outsourcing.
Dificultatea in gasirea oamenilor si presiunea tot mai mare existenta pe piata fortei de munca sunt principalele probleme pe termen mediu si lung ale jucatorilor care activeaza pe piata de Business Process Outsourcing (BPO). Procesele de BPO se refera la externalizarea unor procese din cadrul businessului care nu au functie de baza in companie.
Companiile prezente pe piata romaneasca sunt tot mai ingrijorate de identificarea si retentia angajatilor, chiar daca Romania a fost considerata in ultimii ani una dintre cele mai atractive locatii sud-est europene pentru extinderea operatiunilor de BPO, ca urmare a costurilor scazute si a disponibilitatii fortei de munca, sunt de parere participantii la prima conferinta de BPO, organizata ieri de Ziarul Financiar in parteneriat cu Genpact.
"Exista o stare de nervozitate in industrie (Business Process Outsourcing - n.red.) din cauza dificultatilor intampinate in identificarea si pastrarea oamenilor", a declarat Patrick Cogny, CEO al Genpact pentru Europa.
Potrivit ministrului economiei si finantelor, Varujan Vosganian, prezent la seminar, investitiile in outsourcing ar putea ajunge pana la 200-250 mil. euro pana in 2010.
Conform unui studiu realizat de compania americana de consultanta A.T. Kearney si prezentat in cadrul evenimentului, atractivitatea Romaniei pentru investitorii in BPO a scazut comparativ cu 2005. Astfel, tara noastra a coborat opt locuri, ajungang pe pozitia 33 intr-un index care cuprinde 50 de tari, spre deosebire de acum doi ani, cand se clasa pe locul 24, in acelasi index care analiza doar 40 de tari.
Studiul "Global Services Locations Index" masoara atractivitatea unei tari pentru investitorii in outsourcing, in functie de trei indicatori principali: componenta financiara si de costuri, r