Ministerul Transporturilor a decis sa plateasca inca 14 milioane de euro firmei italiene Astaldi, pe langa cele 66 milioane de euro deja incasate pentru construirea soselei de centura a municipiului Pitesti. Aceasta, in conditiile in care constructorul ar fi trebuit sa finalizeze lucrarea in aceasta luna.
Noul termen acordat italienilor de sefii Companiei de Drumuri este luna octombrie. Fostul ministru al transporturilor, Radu Berceanu, apreciaza ca diferentele dintre preturile cu care firmele de constructii au castigat licitatiile si sumele pe care le-au primit la finalizarea lucrarilor in ultimii 15-16 ani se ridica la aproximativ un miliard de euro.
„Daca ar fi fost economisiti acesti bani, s-ar fi putut construi circa 300 km de autostrada, mai mult decat avem in prezent“, ne-a declarat Berceanu.
Centura municipiului Pitesti nu va fi finalizata in aceasta luna, asa cum prevede contractul incheiat de Ministerul Transporturilor (MT) cu firma constructoare Astaldi.
Conducerea Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romånia (CNADNR) a acordat inca o extensie de timp si de bani pentru constructia soselei de centura a Pitestiului si modernizarea acesteia la nivel de autostrada. Soseaua, in lungime de 15,2 km, face parte din Coridorul IV pan-european. Lucrarile au inceput in iunie 2004 si ar fi trebuit sa fie finalizate in aceasta luna.
Oficiali din cadrul CNADNR ne-au declarat ca finalizarea lucrarilor a fost devansata pana in luna octombrie. „Costul total al lucrarilor a fost de 66 milioane de euro, dar s-a acordat o finantare suplimentara de 14 milioane de euro. Valoarea actualizata a proiectului reprezinta notele de comada suplimentare, retelele de comunicatii si de utilitati“, ne-au spus sursele citate.
Juristii CNADNR au pierdut procesul in lipsa
Desi in acest momen