Reprezentantii unora dintre cei mai mari jucatori din industria de Business Process Outsourcing (BPO) au deschis in ultimii ani operatiuni la Bucuresti, transformand Romania intr-o mica vedeta sud-est europeana a domeniului. Cat loc mai este de crestere?
India continua sa fie cea mai atractiva locatie a globului pentru companiile care decid sa deschida centre de servicii. Ce sanse are Romania sa devina "India Europei" in outsourcing? Aceasta a fost cea mai importanta intrebare la care au incercat sa raspunda consultanti, specialisti in domeniu si reprezentanti ai autoritatilor prezenti la prima conferinta de BPO din Romania, organizata de ZF, in parteneriat cu Genpact.
Patrick Cogny, CEO al Genpact pentru Europa, spune ca este destul de dificila raportarea unei tari sud-est europene la modelul indian. "India este povestea de succes a outsourcingului in ultimii ani, la nivel global. Industria aceasta exista in India de mai bine de 10 ani, ceea ce demonstreaza ca outsourcingul este o industrie care redefineste felul in care companiile fac afaceri", a precizat Cogny. India este locatia preferata de catre companiile care ofera servicii, in special datorita costurilor scazute si disponibilitatii talentelor lingvistice.
In timp ce in India jucatorii din industria de BPO activeaza intr-o piata care livreaza aproximativ 400.000 de absolventi anual si unde exista disponibilitati senioriale si de management uriase, in Europa de Sud-Est si, implicit, in Romania, piata fortei de munca este cu mult mai fragmentata.
"Trebuie marite la maximum dimensiunile pietei de HR in care activam, ca jucatori in outsourcing. Nu este o solutie sa ne luptam la nesfarsit pentru aceiasi oameni care lucreaza in industrie. In momentul in care cinci-sase jucatori din domeniu vor intelege acest lucru, vom avea cu totii de castigat", a declarat Manish Sinha, HR Leade