Londra este principalul centru comercial al lumii, depasind New Yorkul si Tokio, potrivit unui studiu care evalueaza influenta a 50 de orase in economia globala, realizat de MasterCard, a doua mare companie de carduri de credit la nivel mondial.
Clasat pe ultimul loc intre orasele din vestul Europei, Roma, are aproape acelasi punctaj ca si Budapesta, care a obtinut cel mai bun punctaj intre orasele din Europa de Est, diferenta care este prezenta la toate cele sase criterii de masurare.
Prima editie a clasamentului, pe care MasterCard intentioneaza sa-l publice anual, este realizata pe baza indicelui MasterCard Worldwide Centres of Commerce, ierarhizand orasele in functie de cadrul legislativ si politic, stabilitatea economica, dificultatile in derularea afacerilor, fluxurile financiare, importanta in randul centrelor de afaceri, de cunoastere si informatie. Capitala britanica a obtinut un total de 77, 79 puncte, din 100 posibile, fiind urmata in clasament de New York, cu 73,8 puncte, Tokio, cu 68,09 puncte, Chicago, cu 67,19 puncte, si Hong Kong, cu 62,32 puncte.
Cu un mediu de afaceri flexibil, legaturi financiare puternice la nivel global si un nivel ridicat al comertului international si turismului, Londra se situeaza pe primul loc in Worldwide Centers of Commerce Index, devansand New Yorkul in patru dintre cele sase directii de masurare.
Considerata odata capitala financiara incontestabila a lumii, orasul New York cedeaza Londrei un criteriu de masurare important - cel privind tranzactiile financiare, pentru ca reglementarile pietei financiare din New York afecteaza volumul de tranzactionari.
Scorul obtinut de New York este, de asemenea, influentat de impactul mai putin stabil al economiei Statelor Unite si de volatilitatea mai ridicata a monedei americane.
Pe primele zece pozitii se situeaza patru orase din regiunea Asia-Pacif