Autorităţile lasă să se înţeleagă că vor accepta oferta Ford pentru Automobile Craiova, dar că nu trebuie să ne aşteptăm la un preţ prea mare Conjunctura internaţională este Autorităţile lasă să se înţeleagă că vor accepta oferta Ford pentru Automobile Craiova, dar că nu trebuie să ne aşteptăm la un preţ prea mare
Conjunctura internaţională este favorabilă uzinelor de automobile cu forţă de muncă ieftină. Dar atâta timp cât pentru uzina de la Craiova nu a apărut decât o singură ofertă concretă, guvernul nu prea are loc de întors.
Peste 90% sunt sigur că oferta va fi acceptată şi vom finaliza contractul de privatizare. Acest proces nu se va împiedica de preţul oferit de Ford. Potenţialele probleme vor fi cele cele legate de ajutor de stat sau datorii istorice". Secretarul de stat în Ministerul Economiei şi Finanţelor, Sebastian Vlădescu, a transmis, ieri, mesaje-cheie privind privatizarea uzinei de automobile de la Craiova.
Din poziţia de preşedinte al Comisiei de privatizare a arătat că, practic, condiţiile Ford vor fi acceptate fără prea multe dicuţii din partea română. Teoretic, negocierile vor începe de săptămâna viitoare şi s-ar putea încheia până în septembrie. Dacă până acum câteva zile părea să fie în situaţia de a avea de unde alege, statul român se vede nevoit astăzi să accepte ce i se oferă.
Situaţia financiară nu este chiar atât de curată
Vlădescu spune că joi a primit o scrisoare de la General Motors în care producătorul spune că " nu va participa la privatizare, pentru că nu este în situaţia de a face o ofertă în prezent". În ce priveşte celălalt potenţial competitor anunţat, JSC Russian Machines din Rusia, acestea "nici nu a cerut acces la camera de date şi nici nu a cumpărat documentaţia de prezentare".
(Oricum, şansele acestui producător, controlat de oligarhul Oleg Deripaska, erau minime, guvernul preferând